Klubben

Århus Shuri-ryu karate er en gammel karate klub, som blev startet tilbage i efteråret 1986 af nu afdød Kyoshi Vitus Bilking. I 2012 blev chefinstruktør rollen givet videre til Sensei Dennis Lerche. Klubben var frem til 2011 Honbu Dojo, hvilket skiftede da Kyoshi Niels Larsen fra Møns Karate Klub blev ansvarlig for stilarten i Danmark.

Vi træner i egne lyse lokaler, som ligger centralt med let adgang til offentlige transportmidler og Århus Banegård som nabo. Der er bad og toilet for mænd og kvinder, et lille opholdsareal og køkken, med koldt vand..

Medlemmerne i klubben er børn fra 6 år til og med voksne. Træningen er inddelt i henholdsvis børne- og voksenhold. Blandt dem der træner i klubben, er der både motionister, studerende, eliteudøvere og tidligere Danmarksmestre. Instruktørerne i klubben er yderst kompetente og besidder mange års erfaring indenfor undervisning i stilarten. Instruktørerne har grader fra 2. Kyu til og med 3. Dan.

Træningen består af mange forskellige elementer, hvoraf enkelte af disse elementer er:

•     Selvforsvar
  •     Basis træning